im coming home

Dreaming away for another time, another day, another home.

Åh, vad jag önskar mig allt jag inte har. Jämnt. Det går nog inte en dag utan att tankarna far iväg på utlandsresor, annorlunda vänskapskretsar, bergsklättringar, rogivande lantgårdar, danska frukostar, blomsterträdgårdar och engelska tea-partyn. Alldeles nyss senast, satt jag i min egen lilla värld med värmen från en kopp te i händerna, suktandes i någon drömhem tidning och längtade efter bara fötter mot himmelska trägolv, barock inredning och varmt inbjudande kök. Sedan är det som om jag måste slå mig själv på käften för att återvända till vardagen. Plugga, tyska den här gången, förhoppningsvis hinner jag bli klar med engelskan också. Usch, det är tungt när hjärnan redan har tagit jullov, men nu är det inte långt kvar, jag känner hur friden sprider sig inuti mig och jag tycker faktiskt om det. Nu fattas bara ännu ett lager snö, som kan få komma för att stanna ett tag, penslarna och färgen, lukten av julgran och klappar, tända ljus och en sprakande brasa, med nostalgisk julmusik i bakgrunden. Och så en och annan värmande hand.

Men nu får det räcka med ett bra myspaceband och tyska projekt arbeteande.
http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewProfile&friendID=20662975

Om jag ändå fick stanna i drömmarna föralltid.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Du, kom på att jag inte kan träna idag :(( jag ska rida igen halv 6. Hoppas du inte blir sur, vi går en sväng på stan och sen tränar imorgon? :D <3

2008-12-16 @ 14:13:41
URL: http://johaannak.blogg.se/
Postat av: Mats

Nu blir jag nästan lite tårögd Kim, jag saknar dig också och du påminns av känslor, låtar , och lite allt möjligt. Jag skulle vilja att du kom och hälsade på eller ha en lektion med oss någon dag. Det skulle vara super :D

2008-12-16 @ 20:21:47
URL: http://monkiiiesblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0