I'll remember you

Snart är det nytt år mina nära och kära, det ska bli hejdundrandes kalas som förhoppningsvis ska inleda ett nytt och lärorikt år. Imorse satt jag ett par minuter och  funderade över vad som har hänt det här året och det är inte bara en sak må jag säga, det är skolbyten, konserter, fester, skador, förhållande, hästar hit och dit, vänner, klassåterträff, båtäventyr som blev mer äventyr än båtåkande, och diverse andra saker.. Ja, ni kan ju tänka er. Jag tror jag har lyckats med mitt nyårslöfte att höja närvaron i skolan, sånt känns alltid bra.

Det är så otroligt mycket jag har lärt mig det här året, av andra, om mig själv och om och i livet. Men än är inte vägen komplett, det finns mycket kvar att ta till sig och stärka. Men jag har kommit en bra bit på vägen det här året, det är jag stolt över. Men jag vill tacka er som vet med er, och er som inte vet det, än en gång. För både stöd och motgångar, för utan allt, varenda detalj hade jag inte fått kämpa mig hit. Det är genom motgångar man kommer framåt, det är en sanningens ord jag vill att ni ska fundera över i jobbiga situationer. För man kan klara vad som helst om man bara litar på sig själv, och bestämmer sig. Det ska jag fortsätta med, nästa års nyårslöfte får väl bli något i form med "ta ingen skit", "växa i själen", "ta ett steg längre" "träna lite mer", "göra fler glada", men framför allt göra mig själv glad. Och det gör man lättare om man kan glädja andra har jag hört. Fast "ta körkort" får nog stå som nummer ett på listan tror jag.

Okej, sen vill jag avsluta med att be om ursäkt för allt onödigt ni får stå ut med att läsa här, men det har blivit en ventilation. Och tacka för alla fina kommentarer, fortsätt gärna :)

Gott nytt år på er, om jag mot all förmodan inte skulle skriva innan dess.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0