If I was king today

Smärtor och lidande borde inte få finnas.
Inte sjukdomar och skador där detta kan skapas heller.
Man borde vara fri att göra som man vill, speciellt när det handlar om skolarbeten, tänk om man bara fick skriva ner alla drömmar och upptäckter man har gjort i livet, eller kanske kommer att göra. Då skulle man slippa bekymra sig om hur det gick, vad som kommer nästa gång och hur mycket man måste plugga in för att klara prov hit och arbeten dit.

Jag vill sitta på en äng, i solskenet, med någon trevlig typ, en gitarr eller två, lite god picknickmat, ha trevligt, prata om drömmar och framtidsvisioner, bara njuta av den fina stämningen, känna den friska luften och svala vindarna som friheten skapar just i den där stunden. Jag vill slippa allt vad måsten, betyg, prioriteringar, omöjligheter och allt vad dåliga dagar heter. Livet måste ju innebära bättre saker än så, jag vet ju faktiskt att det gör det. Men varför kan inte tiden räckas till för att spendera på sådant som faktiskt har betydelse, som gör en på bra humör och får en att må bra? Det är svårt med sånt där faktiskt, för det är alltid något i vägen, alltid något som leder en i fel riktning. Så man måste vara uppmärksam och bestämd, då klarar man det. That's what I believe at least.

Kommentarer
Postat av: Mary

kim, när våren/ sommaren infinner sig ska du och jag ta med oss våra gitarrer& gå ut och sätta oss på en äng och spela& äta picknickmat. Jag lovar dig att jag ska våga spela för dig då :) <3

2008-12-01 @ 21:55:23
URL: http://marypoynter.blogg.se/
Postat av: Mary

när sommaren infinner sig igen om några månader så ska vi ta våra gitarrer, en korg med picknickmat& gå ut på en äng och spela& prata. Jag lovar att jag ska våga spela för dig då ^__^ <3

2008-12-01 @ 21:56:43
URL: http://marypoynter.blogg.se/
Postat av: Mary

sorry för att det blev två. trodde inte den första skickades ;)

2008-12-01 @ 22:26:29
URL: http://marypoynter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0