Drop out

Things from the past running in, Christmas day is out, for this year at least.

Jag minns inte när jag var såhär förkyld senast, inte när jag tillåt mig att vara det iaf. Det blir lite jobbigt, man orkar inte riktigt med sig själv, önskar man var femton kilo lättare att släpa runt på, tio gånger gladare och inte tänkte ens hälften såhär mycket. Men men, livet kan inte vara underbart jämnt. Det är endå skönt att det har varit betydligt lättare den senaste tiden, det är jag tacksam för. Att sedan vissa saker ständigt påminner om det förflutna skaver och så, som jag brukar tala om det. Men jag tror jag är mer villig att se framåt nu, och det är man själv som väljer, glöm inte det.

Nu ska jag dricka ännu en kopp te, gå ut och se hur tavlan blir, gå igen igen och läsa ut min bok, kanske se en film och så sova, för imorgon händer det massor, allt på en gång. Förhoppningsvis är jag piggare då, annars rasar ganska mycket. Och det vill jag inte. Men just nu får jag ursäkta mig med att det är viktigare att bli frisk. Jag fick förövrigt en väldigt fin julkortsbild i ett mejl för några dagar sedan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0