En famn för mig

 

Här finns så mycket vackert som jag inte kan se
Jag drar mig sakta undan och solen följer med
Jag vet vad jag behöver och jag stannar där jag är

Jag vill ta en tur till landet med familjen, bara vara, känna lugnet återfinna sig och all tyngd lätta från mitt bröst. Jag vill plocka svamp i korg, se fåren springa över fälten, jag vill känna doften av höst.
För solen skiner till och från, jag vill vara på landet, om så bara för en dag.
Den känslan, den stämningen, alla minnen som bor där, dom vill jag bevara i all evighet, för nu har tiden runnit ifrån oss och ingenting som då vi längre bär. Det finns bara där, mellan knutarna på huset, bland träden i skogen, bland vindarna på fälten, inom väggarna och taket. Det är minnen som dom jag kommer att spara för resten av mitt liv, men då måste man se till att hålla dom levande. Om jag bara en gång till fick springa på mina små barnaben på den där gräsmattan, under det där päronträdet, då skulle jag inte behöva något mer i livet. Då vore allt komplett, för den lyckan har jag nog aldrig mera sett.


Kommentarer
Postat av: Anonym

brukar fåren springa? : ) Oftast när jag ser får så bara stårom där, man får tip smälla bomber bakom dem för att de ska röra på sig :)

2008-08-28 @ 14:58:15
URL: http://banggoesthattheory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0