Someone's standing on my chest

Vaknade av en smäll. En dörr. Min syster gick till skolan.
Och jag fick ligga kvar i sängen och sova. Några timmar till i vilket fall.
Sen blev det till att gå upp och ta tag i pluggandet.
Så nu sitter jag här och funderar över min framtid och vilken koppling jag och mina drömmar har till FN:s deklaration av de mänskliga rättigheterna. Det är lite knepigt, för jag orkar inte läsa alla punkterna just nu.

Det känns som om jag borde duscha och göra mig i ordning, ifall S ringer och säger att han kommer, eller att vi ska mötas någonstans. Men ja, några timmar har jag ju på mig. Fast jag skulle visserligen ner till stan också, men så är det ju så att jag vill bli klar med skolarbetet så jag kan slippa det sen. För när jag är klar med det här med min framtid, ska jag göra en mindmap över mitt konsumtionsmönster, som jag sedan ska analysera. Och utöver det finns det ju en rad uppgifter som ska göras klart, både gammalt och nytt.

Så den där rundan på stan kanske får vänta tills imorgon.
Men ikväll ska jag i vilket fall som helst träna. Det är bestämt, så det går inte att smita ifrån. Fast jag förstår inte varför jag skulle smita, jag tycker ju om att träna. Igår fick jag för mig att gå en promenad kvart i nio, och det slutade med att jag kom hem svettig runt tio. Ja, jag sprang nästan.. Fast det var skönt, men det slutade med en massa sit ups, och andra knasiga övningar. Som sedan övergick till att min kreativitet sprudlade och jag var tvungen att måla i ett par timmar innan jag kunde sova.

Feelings gone by the wind, my soul's floating away.
What am I gonna be?


Och just nu, efter att ha läst och kommenterat Sabinas blogginlägg kom jag på att jag aldrig kan komma på något själv, inget eget, nytt, finurligt.. Inte som Sabina. Kolla själva. www.Sbainuf.blogg.se Aja, jag ska citera henne i vilket fall, för det är det värt. Hon är klok, min vän säger jag bara. Lika smart som hon ser ut, eller vad det var hon kom på när vi satt där på spårvagnen påväg mot skarphagen i lördags.
Men jag tycker i vilket fall att man borde ta med sig hennes fina citat "Man lever bara en gång". För det stämmer faktiskt, och jag tror det kan få många att tänka om, eller åtminstone mig.
Söndagen blev lite smårolig trots allt, ensam hemma är det bästa!
Puss


Kommentarer
Postat av: Sabina

Haha, jag ska skriva upp alla mina citat till dig någon vacker dag så att du kan hänga upp dom på väggen och studera och få dig att tänka om på ett positivare sätt. Citatena är som en vägledning i mitt liv, hoppas dom blir det för dig med :) Haha, även om en del inte är fullt seriösa. Det kommer nya citat hela tiden och det är faktiskt Linnea också som kommit på de flesta också :D

2008-04-07 @ 18:48:07
URL: http://sbainuf.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0