She moves in her own way

Jag dubbelbloggar!
Den ni, det är något att suga på va?

Och nu efter ett mördar- antal timmar är jag klar med diverse hemexperiment i naturkunskap, konsumtionsmönster i mindmap format och snart också med engelska grammatiken.
Jag borde vara nöjd och glad och njuta av att det är fredag imorgon åter igen :)
Men lite skevt känns det, att njuta av något.. som man egentligen kanske inte uppskattar fullt ut.

Jag ska spendera min fredags förmiddag i stallet, sen 11.30 redovisar jag tyska och därefter är det basgrupp och tyska som gäller. Sen är det par timmar på stan, Hästpojken kommer nämnligen till vaxkupan imorgon! och det måste upplevas. Därefter bär det av till stallet och sen får vi se hur kvällen slutar. Men jag antar att det blir som vanligt, med en dusch, lite mat, och en mysig sömn i soffan, tills man vaknar av att nacken eller ryggen värker så mycket att man måste förflytta sig till sängen.

Sen på lördag blir det boxning på Akilles :) Jag ska vara där och hjälpa till med matcherna som kommer att pågå från kl. 10 och framåt under dagen. Sen någon gång runt lunch eller något efter sådär ska jag träffa Lejla :)
För att då spendera ytterligare lite tid på stan, och förhoppningsvis införskaffa mig lite kläder och annat behövligt.
Sen hoppas jag också att jag hinner till stallet innan det bommar igen för dagen, men det är sådant som återstår att se. 

Det känns lite halvt när ens bästa vän har lyckats göra sig illa igen, igår var han så halt att han släpade frambenet när han skulle förflytta sig, inte bra. Det gör ont att se honom sådär, och jag känner att jag har lust att vara där dygnet runt, för att underlätta så mycket som möjligt för honom. Men det är lite knepigare än så när man har alldeles för mycket skolarbete att röjja undan. Men förhoppningsvis blir han bättre inom snar framtid. Jag ska hålla tummarna och försöka ta mig så mycket tid som möjligt till att  pyssla om honom.

Sen tänkte jag på ytterligare en sak jag tänkte skriva, men just nu minns jag inte. Så vi tar väl det en annan gång om det blir så. Det är lite mycket i mitt huvud nu, har jag märkt under tiden jag pluggat och skrivit experimentredovisningar. Det blir liksom röriga meningar, inget samband och allmänt knasigt. Men sånt är livet. Imorrn är det fredag och det är inte att förakta.

Så lev livet mina vänner :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0