Drenched in fear

Rädsla är något som ständigt kommer ifatt mig, jag förstår inte riktigt hur. Det är knepigt det där. Den villl liksom aldrig riktigt lämna mig ifred. Men så får man väl acceptera att det är. För allt är inte frid och fröjd.

Speciellt inte idag. Jag hade skrivit ett blogginlägg som jag var jättenöjd med förut, men allt försvann. Och kraften att försöka skriva ett lika bra finns liksom inte. Så ja, det får vara tills en annan gång.
Kraften att skriva finns nog inte alls längre.
Den är helt puts väck bara.
Och det är nog ännu en sak jag inte riktigt kan förstå. Hur är det möjligt?

Det var likadant idag när vi skulle skriva engelska nationella, jag var så nöjd med att bara sitta still där på en mjuk stol och bara titta ut i tomma intet att jag inte kunde skriva. Det gick inte, och kanske var det därför jag stirrade rakt ut i tomma intet, vem vet. Men i vilket fall som helst sa läraren att det hade gått en timme, så jag kollade ner på mitt papper och kände hur nervös jag verkligen blev. För där på mitt papper fanns två meningar, och vad fan får man för betyg med det egentligen? Inte mycket skulle jag tro. Men så tänkte jag på några vänliga själar som stöttar mig i vått och torrt även om de inte befinner sig i min närvaro för jämnan, och jag lyckades knapa ihop i alla fall 1.½ A4. Sorligt men sant. Jag är inte nöjd! På något sätt.
Men att sväva iväg sådär var skönt, att bara sitta still och stirra ut i ingenting, det borde jag göra oftare.

Hoppas lite att det blir så på lördag.
Tänkte nämnligen åka ut till landet en sväng.
Sätta mig på ett berg någonstans och bara vara.
Kanske får jag sällskap också, vilket själklart gör det hela bättre.

Och egentligen vill jag skriva ett såntdär tack här, men vi tar det en annan dag. När jag är lite klarare i huvudet och har lite mer att komma med än just bara ett Tack. Hoppas det inte gör så mycket.
Men det värmde, massvis. Jag är glad att jag har dig. För på något sätt känns det som om vi är närmre än vad man kan tro, och det är en bra känsla. Så glöm inte det.

Du är någons ljus


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0