There is a light that never goes out

Det är en skum dag, ingen vanlig dag.
Det är tungt, ovanligt tungt.
Men det har inte med vad som har hänt idag att göra,
det är mera inombords. Det är jobbigt att bära sin egen kropp.
Tungt.


Imorse kändes det som om allt var omöjligt, likaså i natt - alla de vakna timmar då man borde sova.
Men vartefter dagen gick blev det lite ljusare. Och nu känns det ganska hyffsat- men så ska man väl inte säga, för då blir det väl motsatsen igen.

Syster yster fyller hela 15 år idag, tänk vad det går fort.

Efter svenskan som var mellan 8.20 - 9.40 hade vi ett antal timmars hål.
Under den tiden hade jag planerat att köpa en present till syster, men istället
följde jag med Amanda, Avve och Slash till Bibblan och letade böcker/ fördrev tiden.
Meningen är att vi ska läsa en Roman på svenskan- jag letade igenom hela
avdelningen med dessa böcker, men hittade inget som kändes intressant idag.
Sen begav vi oss till myrorna, där det testades lite kläder och kollades runt efter lite smått.
Köpte dock inget, vi promenerade uppåt staden igen och köpte ett busskort till mig (eftersom jag får mitt tidigast onsdag kanske nästa vecka om jag har otur). Därefter åkte Slash och jag spårvagn upp till haga, där vi skildes åt och begav oss åt varsitt håll. Åt lite pannkakor och gick ut för att möta Slash igen, hemsökte han.
Det var najjs, massa plancher och gitarrer. Vi spelade lite och kollade på tv. Sen åkte jag till skolan igen för att ha idrott. Vilket var ovanligt jobbigt, min kropp vill inte motionera längre : (
Efter det slutade vi och jag begav mig till stan för att leta rätt på en present, vilket var näst intill omöjligt ända tills jag hittade en film och ett kort : ) syster blev glad : )
Fika - varför äter man alltid så mycket så man får ont i magen- när någon fyller år?
Packade, ska övernatta hos mormor eftersom vi inte börjar förns 13.20.
Men vi hörs, godnatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0