When the sun goes down

Jo, det blev nog en rätt så bra kväll, iaf för min del. Det var nog lite värre för somliga andra.. Men det ska vi inte prata om, för det är sånt som händer.

Vaknade tidigare än jag hade trott så jag blev lite chockad när jag kollade på klockan och insåg att den bara var 8.45, gick upp och hade sällskap vid frukosten av katten och mamma. Sen läste jag lite igen, jag håller på att plöjja böcker som aldrig förr, närå men jag har kommit tillbaka till det där bokstadiet igen. ( har precis avslutat två av fyra pågående böcker )  Det är rätt bra avkoppling att lägga sig på soffan med en bok och musik i lurarna. Just nu är det en ännu en såndär bok om att skapa sig ett bättre liv, "Att välja glädje" heter den. Den är rätt så bra, tankarna fastnar runt de där små men så otroligt smarta orden, det är bra för min hjärna som bara tänker hela tiden. Bra saker att tänka på är alltid en fördel när man tänker.

Åkte till Linköping med mamma efter att jag hade plockat undan lite på mitt rum. Vi lyssnade på Lars Winnerbäck både dit och hem, så nu är jag lite förberedd inför nästa helg och konserten : )
Försökte hitta en jacka, men allt jag kom hem med var en klänning, en mössa med matchande vantar, ett par tights och några par trosor. Skulle ha köpt det där andra som jag inte köpte igår också, men jag orkade inte mera.. Samtidigt som jag ville hinna förbi stallet innan stängningsdags.

Kom till stallet vid 15.30 ca. Mockade och åkte hem igen.
För nu ska jag ta det lungt ett tag, sen är vi bjudna till grannarna på middag,
så det blir till att göra sig i ordning och bege sig dit sen.

Hoppas ni får en trevlig kväll, speciellt Zara, Lisa och C.o : )



Who's that girl there?
I wonder what went wrong
So that she had to roam the streets
She dunt do major credit cards
I doubt she does receipts
It's all not quite legitimate

And what a scummy man
Just give him half a chance
I bet he'll rob you if he can
Can see it in his eyes,
Yeah, that he's got a driving ban
Amongst some other offences

And I've seen him with girls of the night
And he told Roxanne to put on her red light
They're all infected but he'll be alright
Cause he's a scumbag, don't you know
I said he's a scumbag, don't you know!

Although you're trying not to listen
Overt your eyes and staring at the ground
She makes a subtle proposition
"I'm sorry love I'll have to turn you down"

He must be up to something
What are the chances sure it's more than likely
I've got a feeling in my stomach
I start to wonder what his story might be

They said it changes when the sun goes down
Around here

Look here comes a Ford Mondeo
Isn't he Mister Inconspicuous?
And he don't even have to say 'owt
She's in the stance ready to get picked up

Bet she's delighted when she sees him
Pulling in and giving her the eye
Because she must be fucking freezing
Scantily clad beneath the clear night sky
it doesn't stop in the winter, no
Around here

They said it changes when the sun goes down
Over the river going out of town

What a scummy man
Just give him half a chance
I bet he'll rob you if he can
Can see it in his eyes that he's got a nasty plan
I hope you're not involved at all

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0