New shoes

Jag köpte faktiskt nya skor i veckan. I onsdags för att vara exakt. Ett par svarta med ränder och nitar. Utan snören, med dragkedja. En aning varmare än conversen, mina gamla älskade converse.
Undrar om jag fastnar i allt jag tycker om för att jag inte vågar slita mig eller om det bara är för att jag trivs så väl med att ha något jag tycker om.

Det är en rätt bra sak att fundera över. Den fungerar nästan i allt egentligen.
Den kanske ska bli som ett litet ledord till mitt liv just nu, eller inte till mitt liv utan mer som en hjälp till att bli den jag vill vara. Är den tillräckligt bra? Tror ni det fungerar över huvud taget, med ledord?
Man kan säkert utveckla det ytterligare. Jag tror på det, jag ska försöka iaf.

För nu börjar allting visa sig vara lite klarare, även om jag vaknar i en dimma där jag inte vill vara.
För jag tror på att jag kan om jag bara vill, det är ännu en bra sak till.
Fast jag vet inte hur länge jag kommer få söka efter hoppet, för det är fortfarande på fri fot.
Kanske har det börjat att på någon annan plats slå rot.

Ja, vem vet egentligen. Det finns så mycket att fokusera på.
Jag tror jag har fastnat där i hålet jag inte vill vara,
men jag tror att det kommer en dag när jag faller igenom, eller snarare tar mig ut.
Vem vet, jag kanske klarar av.
Kanske klarar av.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0