End up behind

Nu har jag inte skrivit på ett par dagar.
Men jag har inte särskilt mycket att säga heller.

Jo, jag var på Lars Winnerbäck konserten i Lördags.
Den var bra, sådär bra som bara en Lars kan vara.
Jag finner inga ord, eller jag måste nästan säga att det var vackert.
Kärlek till Lars helt enkelt.

Efter konserten följde mina kära vänner med hem till mig.
Det var trevligt, länge sedan.
Jag saknar alla galna stunder med dem.
Alla vardagliga skämt i korridorerna..
Vi bäddade ner Cristoffer i sängen och sedan satt vi och pratade ett tag.
Sen var det dags att släcka och Mikael somnade, men jag och Oskar fortsatte att prata.
Har nog inte pratat sådär mycket sen i sommras.
Så det blev inte mycket sova, 2 timmar kanske.

Sen bar det av till stallet, där söndagen spenderades.
Väl hemma somnade jag på soffan en timme,
sen var det dags att duscha, äta och plugga.
Sen bar det av till sängs.

Idag började vi med vårat Humarine projekt i skolan.
Jag kom i en helt okej grupp.
Linnea hade också varit på Lars-Konserten i Lördags
så det fanns lite att prata om.
Vi ska jobba med Litteratur - vad som är typiskt svenskt.
Sen ska vi sammanställa det i en digital presentation och
skicka till Italien och Spanien.
Så vi får väl hoppas att det blir en rolig och lärorik vecka.
Vilket jag tror att det blir.

När jag satt på bussen från Söderköping var jag så trött att jag trodde att jag skulle somna.
Men jag lyckades hålla mig vaken, promenera runt lite i stan i väntan på nästa buss, och ta mig till bussen hem.
På bussen på väg hem från Norrköping fick jag världens lust att skriva en låt.
Så jag började spåna lite, kom fram till en hel del bra grejjor.
När jag kom hem skrev jag ner dem, så vi får väl se om det ligger en låt klar här snart.
Hoppas, hoppas. För om jag börjar göra egen musik, är det inte så långt till att ta nästa steg.
Vi får väl se. Jag kom till och med på ett artistnamn ^^
Men det tar vi senare. Det känns lite pinsamt att fladdra iväg med drömmarna här.

Men nu ska jag sova.
För nu är jag fruktansvärt trött.
De sista återstående krafterna gick till att sköta och rida Calypso.
Han tyckte inte om blåsten, men annars gick det helt okej.
Trodde aldrig att jag skulle orka rida honom.

Aja, sängen nästa.
Godnatt


Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag saknar dig. Du ringde aldrig i fredags :(
Jag hade en lånetelefon då, och den fungerade inte som den skulle..

2007-11-14 @ 17:17:47
URL: http://lisahanquist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0