Elden

Ja, det kunde ha börjat brinna.
Men det gjorde det inte.
Ljuset slocknade istället.
Det kanske var rätt bra ändå,
annars hade de fått ännu något mer att skylla på.
Ja, det kunde ha blivit värre då.

Vet ni hur trist det är att plugga?
Jag har fortfarande en del att ta igen, dumma mig.
Jag tänker att i dag ska jag vara duktig och åka direkt hem och plugga.
Men när jag kommer hem och slår upp alla papper/ böcker så försvinner all fokus.
Det kommer något annat mera intressant ivägen, det spärrar hela tankecentrumet från att plugga.
Usch, är det såhär jobbigt det ska vara kan jag lika gärna ge upp..
Hallå hoppet, åt vilket håll gick du?
Jag måste veta, för nu är det dags att springa ikapp dig.
Dags att springa ikapp.


Kommentarer
Postat av: Mathias

Det där känner man ju igen skapligt bra. Tänk vad skönt det kommer att kännas när du är klar.

Det finns nog nånstans, hoppet. När du är klar med dina det du ska ta igen om inte annat.

Det är jullov snart!

2007-11-21 @ 13:23:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0