Where ever you will go

Oh, idag är en såndär dag när jag vill säga sådär mycket igen.
Men jag vet inte vart jag ska börja eller hur jag ska säga.
För mycket helt enkelt.
Men jag tror jag har vunnit en ny vän, eller vunnit - vi har nog hjälpts åt båda två :)
Vi har pratat med varandra i ungefär en vecka, och det känns som om vi har kännt varandra hela livet.
Det är konstigt, men det är något speciellt med dig. Och jag tycker om det :)
Bajs, det här låter jättesmörigt.. Men det får det göra i sånna fall.

Skolan är slut och det är jullov.
Som jag har längtat.
Skönt som fan att sitta uppe halva natten och se på film,
gå och lägga sig och vakna utsövd.
Skönt att vara ensam hemma, bara ta det lungt.
Jag behöver det här så himla mycket.
Det ska bli det bästa jullovet i mitt liv.
Även om det kändes för två dagar sen som om det skulle bli det sämsta.
Hoppas saker och ting löser sig nu.

Snart är det nytt år, nya möjligheter, nya förutsättningar, nya hinder, nya tider.
Bra och dåligt. Men jag tror det är vad som behövs.
Lägga saker och ting bakom sig.
Det har nog trots allt verkligen varit det värsta året i mitt liv.
Men det finns det nog ingen som inte vet vid det här laget.

Samtidigt finns det alltid bra saker man vill och kommer att minnas.
Fast även om det är bra saker och stunder så gör det lite ont att tänka på dem.
För även om de var bra så kastade jag bort dem, sköt dom ifrån mig.
Men det är av sina misstag man lär sig.

Och i samband med det nya året ska jag lära mig av mina misstag.
Lära mig att "sortera" i mitt liv.
Försöka se det bra, lära mig av det dåliga.
Vara mera öppen, men hålla vissa saker stängda.

Från och med det nya året ska jag hålla mina tankar för mig själv igen.
Fast inte i fråga om allt.. utan bara sånt som bara rör mig själv.
Kanske skriver jag lite i gåtor, men jag tänker inte öppet berätta om dem.
För det är nog sånt jag ångrar mest såhär i efterhand.
Har man väl sagt en sak kan man inte ta tillbaka det, hur gärna man än vill.

Jag kan också säga att i samband med det nya året tänker jag lägga mera
koncentration på skolarbetet och göra allt i tid.
För det har verklien varit hemskt att komma såhär mycket efter och ta ifatt
och tappa igen, och ta ifatt.. Usch, det är inget jag vill göra om.
Jag vet att jag kan och nu ska jag visa det, en gång för alla.

Jag tänker också ta vara på de vänner/familj och människor runt omkring mig.
Lära mig av er, lyssna på er och visa hur mycket ni betyder.
För jag tror att jag är dålig på det ibland.
Ni förtjänar helt enkelt bättre.
Men inte i form av en ny människa, utan bara i en lite bättre Kim :)

Men nu kanska jag inte ska sitta här och lova för mycket.
Fast det gör jag ju inte. Jag lovar inte.
Jag säger bara att det här är lite av allt jag vill göra bättre.
Och jag hoppas att jag lyckas, för jag känner verkligen viljan.

Jag vill vara en bra människa, och jag vill visa alla att jag kan klara det med :)
För utan mål, kommer man ingen vart. (Inte jag iaf)
Det har jag märkt det senaste året.
Och nu ska jag lära mig det.
Nu ska jag kämpa för en framtid, mot ett mål.
Tills jag kommer på exakt vad jag vill göra osv så får det räcka med:
Att jag vill bli en bättre människa.
Både för min egen skull och alla andras.

Tack för att ni läser, och hjälper mig på vägen.
För utan er, skulle jag inte klara något.
Utan er skulle det vara totalt värdelöst att ens försöka.
Ha en trevlig jul :)
Ta vara på allt runt omkring er, försök se allt från ett annat håll.
För det gör jag, och jag mår så mycket bättre idag.

Tack igen Lejla :)


Where ever you will go - The Calling

So lately, been wondering,
Who will be there to take my place
When I'm gone, you'll need love
To light the shadows on your face
If a great wave shall fall
It would fall upon us all
And between the sand and stone
Could you make it on your own

If I could, then I would
I'll go wherever you will go
Way up high, or down low
I'll go wherever you will go

And maybe, I'll find out
The way to make it back someday
To watch you, to guide you
Through the darkest of your days
If a great wave shall fall
It would fall upon us all
Well then I hope there's someone out there
Who can bring me back to you

If I could, then I would
I'll go wherever you will go
Way up high, or down low
I'll go wherever you will go

Runaway with my heart
Runaway with my hope
Runaway with my love

I know now, just quite how
My life and love might still go on
In your heart, in your mind
I'll stay with you for all of time

If I could, then I would
I'll go wherever you will go
Way up high, or down low
I'll go wherever you will go

If I could turn back time
I'll go wherever you will go
If I could make you mine
I'll go wherever you will go
I'll go wherever you will go

Kommentarer
Postat av: Lejla

Tack själv (: Du är också speciell Kim, i varje fall för MIG :)
Det känns så avslappnat och bra med dig.
Tack för att du finns :*

Puss :*

2007-12-21 @ 12:41:34
Postat av: Carro

Blir glad över att se att din dag varit bra, det blir jag faktiskt. Och glad över att jag fått lära känna dig, trots att vi kanske kände varandra bättre förr.. men det går ju att ändra på.. och det är faktiskt något jag vill göra. Som du säger 'att ta vara på de vänner och så som man har kvar', och dig om någon vill jag aldrig förlora. Du har alltid varit som en syster för mig, och som så ska det förbli.

2007-12-21 @ 13:09:51
URL: http://resultativ.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0