Under månen

För jag kan inte sova om nätterna.
Det spelar ingen roll hur trött jag är.
Allt vi gjorde jagar mig.
Det håller mig vaken om nätterna.
För det du sa tär på mig.
Enda ner i rötterna.
Det spelar ingen roll hur trött jag är.

För när jag sover drömmer jag om dig.
Om allt vi skulle kunna få.
Allt som kan stärka oss, få oss att bli två.

Läskigt, läskigt.
För ni är två.
Jag är en.
Och ni jagar mig än.

För jag kan inte sova om nätterna.
Ligger vaken och darrar enda ner i fötterna.
Det spelar ingen roll hur trött jag är.
För jag kan inte sova om nätterna.

För jag vågar inte lita på dina ord.
De rinner  rakt igenom mig.
Sådär som en flod.
Men du följer mig i drömmarna.
Jag älskar nätterna med dig.
För du är varm och trygg.

För jag kan inte sova om nätterna.
Jag tror att ni två, är en.
Ni skrämmer mig, jag vet inte än.
För jag kan inte sova om nätterna.
När ni håller mig vaken.
Jag blir galen.
För jag kan inte sova om nätterna.

För när jag är vaken och vill sova.
Minns jag allt, allt sånt vi brukade göra.
Du låter mig inte sova.
Det går inte när du ställer fråga efter fråga.

Oh, oh, oh.
Ni skrämmer mig.
För ni är två.
Jag är en.
Och ni jagar mig än.

För jag kan inte sova om nätterna.
När jag är vaken skrämmer du mig.
Du berättar att det inte är över än.
För jag kan inte sova om nätterna.
Men så fort jag lyckas somna. 
Drömmer jag om dig.
Om allt vi kommer att kunna göra sen.

För nätterna är inte över än.
När jag är vaken tänker jag på dig.
För jag kan inte sova.

För nätterna är långa.
Men drömmarna om dig gör dom underbara.
För det är inte över än.
Nätterna är kvar än.

>KL<

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0