Side of the road

Lite så är det nog idag.
Vid sidan av vägen.
Inte riktigt på banan, som man brukar säga.


Det är vimsigt i huvudet, kroppen är stel, halsen gör ont.
Allt är sådär jobbigt, så man bara vill klaga...
Men jag har fått lite skolarbete gjort i vilket fall,
och det är alltid något.

Imorse bakade jag lussekatter med mamma också..
Samtidigt som Babyshambles var på för fullt i högtalarna.
Ja, trots huvudvärken, för pappa damsugade och det var minsann värre.

Sen kom kusinvitamin och hälsade på.

Med Sofie och lilla Ebba.

Ebba vad ledsen, hungrig och glad.

Liten och söt var hon också.

Sådär som bebisar är.

Tindrande ögon och rosiga kinder.


Och jag måste nog säga att jag får allt

lättare för att tåla barn. Även om hon skrek och så

höll jag humöret på plats.

Fast jag egentligen hade velat sova..

Men när kusinvitamin kommer

då blir det musik, och då kan man inte sova.

För när trummor och gitarr blir spelade

är livet bra, det är så det är.

Kusinvitamin och jag.

Ja, det låter som om jag har gjort mycket
för att vara sjuk. Men så är det när man bor med
en familj, aldrig är det tyst och lungt.
Jag hade velat köra ut dom ett par timmar
så jag kunde få vara ifred, och sova.
Men jag orkar inte mycket, kroppen är helt slut nu.
Blir en tidig natt i natt.

Och tyvärr så missar jag Zaras fest ikväll,
och cirkusen imorrn :'(
Jag som skulle vara med och rida kadrilj.
Men jag ska palla mig dit och kolla iaf.
Det känns lite halvt sådär, för det är
andra året det blir såhär. Att jag blir sjuk lagom till
cirkusen :(

Aja, jag får bli frisk till på måndag iaf.
Så jag inte missar mera i skolan.
Och så jag kan vara med på boxningen
på kvällen. Ja, det finns många anledningar till att
bli frisk. Men några behåller jag för mig själv.

Nu ska jag lämna datorn ifred och fokusera på annat.
Ha en trevlig kväll allesammans.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0