Pieces

Nytt år, nytt liv! 

Jag tror det har blivit lite av ett motto. Det är samma sak varje år. Avlägga en massa löften om allt och ingenting. Det roliga är att bland de jag känner är det alltid jag som har flest och mest komplicerade löften. Och på något sätt lyckas jag hålla dem, eller sabotera dem på ett eller annat sätt. Men det är väl så det ska vara antar jag.

Även om det blir nytt år varje år är jag nog lite extra uppspelt idag. Sådär som när man ska få göra någonting man har längtat efter hur länge som helst  och riktigt vill göra. Lite så känns det idag. Den här dagen har jag väntat på så länge, men jag vill ändå att den ska ta slut. Att jag ska vakna och inse att det är nytt år, nya möjligheter.

Fast egentligen borde jag vara försiktig med att tänka på det nya året.
För ju mer jag hoppas, dessto värre blir det.
När jag med tiden inser att det inte går att klara av, att genomföra vissa saker.
Att jag helt enkelt alltid föreställer mig saker ur en omöjlig vinkel.
Det finns nog ingen annan som är så bra på att lyckas med det, som jag är.
Och det uppstår alltid en liten tankeställare vid mitten av året,
som en påminellse till mig själv. (Nu är det bara ett halvår kvar, att klara allt du sa att du skulle klara det här året)
Vilket följs av ångest, skuld och en massa andra obehagliga känslor.
Fast det ska vi inte prata om nu, ni slipper dem.
Jag har lärt mig leva med dem, fast jag avskyr dem.
Men det jag har insett det här året är att det alltid är jag själv som sätter mig i den sitsen.
Jag kan alltid välja, det finns alltid ett alternativ.
Och det tycker jag att ni ska ta med er vart ni än går, för det är nog ett ganska bra ledord.
En hjälp på vägen. Jag borde nog tänka på det lite mera..

Och fastän den här dagen inte blir alls så som jag hade velat, så ska jag försöka uppskatta den i vilket fall. Jag ska göra mitt bästa i att vara närvarande för stunden och inte sitta och tänka på en massa annat som har hänt eller skulle kunna hända. För det här året tycker jag att vi ska avsluta på ett bra sätt. Lägga locket över vad som har hänt och vad som skulle kunna ha hänt. Och börja ett nytt år imorrn, eller i natt vid tolvslaget. Jag tror att jag ska satsa på det där med nytt liv också, eller inte nytt liv..
Bara lite mera livskraft, lite starkare självkänsla, lite bättre humör, lite mer socialt umgänge, lite fler egna åsikter, lära mig lite mer, uppskatta saker och ting lite mer, lyssna på ännu mera musik och sist men inte minst : göra något bra för världen! (Den här delen borde jag ta med mig och fylla på, allt för att bli en bättre människa)

Gott nytt år på er allesammans :)



Kommentarer
Postat av: Sabina

Gott nytt år! :D

2008-01-01 @ 19:00:45
URL: http://sbainuf.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0