I want to save you

På något sätt känner man sig mycket speciell när man får ett sms från en vän som vill ha ens hjälp mitt i natten.
Vanligtvis hade jag sovit så dags, märkt att jag fått ett sms, grubblat lite för mig själv och bara vänt på mig för att somna om. Men inte inatt. För jag var fortfarande vaken, kunde inte sova. Hade nog inte riktigt försökt heller.
Men när jag fick det där smset blev jag alldeles klarvaken. Någon behövde mig, precis så som jag alltid behövt någon. En annorlunda känsla, men så värmande.

När vi lagt på, stod det ett femtal siffror, ungefär såhär : 1.45.16. Jag vet inte exakt, men det slog mig att klockan var exakt 2.10 när vi la på i vilket fall. Oh, jag blir lite upprymd sådär av sånt här. Mitt i natten samtal, sifferkombinationer jag förstår och vänskap. Ja, det är speciellt.

Hela du är speciell.
Och glöm inte för allt i världen att saker och ting löser sig,
på ett eller annat sätt.
Jag kommer alltid att minnas den här tiden,
då du valde mig.
Det är speciellt.

Men jag känner mig så lustig när jag skriver det här.
Kanske borde jag inte skriva om det alls.
Men det värmde, och det vill jag att du ska veta.
Vi ses snart.
Hoppas du får en trevlig jul.

Nu ska jag ta på mig stallkläderna och palla mig iväg mot stallet för att julpynta :)
Det är alltid lika mysigt, stämmningsfullt.
Ja, det spelar ingen roll hur jag beskriver det för om man inte har upplevt det förstår man inte.
Det är underbart när det luktar granris i stallet, man hör hästarna tugga sitt hö, alla upprymda barn som inser att det inte är långt kvar till julafton, alla kramar och julkort som delas ut. Och alla utomstående som kommer in och beundrar allas mästerverk. Ja, ni kanske förstår själva ändå?

Igår var sista ridpasset för den här gången.
Vi lekte lekar, ganska kul - jag hade Astra, lugn var hon.
Till och med på Galoppracet.

Men nu ska jag minsann kila iväg.
Ha en trevlig dag :)

Kommentarer
Postat av: S

DU är speciell!

2007-12-23 @ 00:24:34
URL: http://sbainuf.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0